Ga direct naar inhoud

Boerschappen

Boerschappen is een Bredase leverancier van maaltijdboxen maar dan écht anders. Zij willen laten zien dat het wél kan; een voedselketen die deugt voor alles én iedereen die erin betrokken is. Alle producten komen van de lokale boer en worden binnen twaalf uur bezorgd. Je kiest uit de verschillende boxen die allemaal gezond, eerlijk en lokaal zijn.

Boerschappen app

Boerschappen wil een eerlijke en duurzame transitie van de voedselketen. Om zo’n impact te kunnen maken, moet ze blijven groeien en dat doet Boerschappen ook. Als kool. In de afgelopen twee jaar telden ze een groeipercentage van 500 procent (!). Die groei vraagt om automatisering. Bijvoorbeeld met een lopende band die het vullen van de maaltijdboxen efficiënter maakt, maar ook op digitaal vlak zijn stappen nodig. Daarom begonnen we samen met Boerschappen, verschillende Handpicked labels en andere externe partijen aan dit toffe avontuur: vanuit strategie en design ontwikkelden we een volledig nieuwe app en website.

Wanneer mobiel het belangrijkste communicatiekanaal wordt, vraagt dit om een ultieme customer experience. Die hebben we geleverd. In een native app, waarmee gebruikers hun wensen voor de boodschappenbox eenvoudig beheren en alles zelf kunnen regelen.

Groeien als kool

Boerschappen is een Bredase leverancier van boodschappenboxen die laat zien dat het écht anders kan. Beter; met een eerlijke en duurzame voedselketen. Zonder verspilling, vervuiling of driedubbele marges. Alle verse producten komen van lokale boeren en worden binnen twaalf uur bezorgd; zo van de boer naar je bord dus. 

Steeds meer consumenten kiezen voor deze gezonde, eerlijke en lokale boodschappenboxen. Met een groeipercentage van maar liefst 500% in de laatste twee jaar, werd het tijd voor een volgende stap. Om verdere groei te faciliteren, ontwikkelden we een plan voor een stabiele en schaalbare app. En daar hoorde een duidelijke doelstelling bij: 100% van de klanten moet de app gebruiken. 

Boerschappen app

Multidisciplinair samenwerken

Om te bepalen hoe het volledige IT-landschap van Boerschappen eruit moest zien, staken we de koppen (lees: expertises) bij elkaar. Met alle betrokken partijen voor e-commerce (Bluebird Day) strategie en design (Weekend) online Marketing (Fingerspitz), Infrastructuur (myBrand en PossibilIT), app-ontwikkeling (Unlock) en uiteraard Boerschappen zelf, hebben we een ‘Big Room Planning’ sessie gehad om:

  • alle afhankelijkheden in kaart te brengen;

  • de functionaliteiten door te nemen;

  • een heldere en realistische planning neer te zetten waarmee de doelstellingen behaald worden. 

Quote Helen, project manager Unlock

“Zo’n groepssessie is fijn en heel waardevol. Want als je met zoveel partijen samenwerkt, is dat best een uitdaging. Een dag samen creëert begrip en biedt een extra drive om te zorgen voor een succesvolle samenwerking. En dat is essentieel. Een succesvolle multidisciplinaire samenwerking zorgt voor het aller-, aller-, allerbeste resultaat. En daar gaan we voor.” 

Helen Joffer

Van het land, zo in je winkelmand

Als de Boerschapper al zijn taken ook via mobiel moeiteloos kan volbrengen, verbetert dit de klantervaring. Gewoon vanaf de bank, of zelfs op de wc. Even snel het eten kunnen regelen. Is dat ook maar weer gedaan!

De Boerschappen app die we ontwikkeld hebben is een native app. Met een herkenbare en aansprekende uitstraling en smaakvolle animaties, zet de app het verhaal van de Brabantse boodschappenbezorger kracht bij. En gebruikers vinden hier alles terug wat ze nodig hebben. Inloggen via de website wordt hierdoor overbodig. En ook het ontvangen van afhaalbewijzen per mail is niet langer nodig. Alle communicatie voor de gebruiker verloopt nu via de app. Via pushberichten blijven ze op de hoogte van alle belangrijke berichten.

Native app voor iOS en Android

De Boerschappen app in het kort:

  • Persoonlijk profiel aanmaken/wijzigen

  • Box-leveringen beheren 

  • Specials bestellen

  • Recepten bekijken 

  • Boodschappenlijstjes genereren (tbv recept)

  • Productinformatie: alles over de boeren, hun producten en het verhaal achter hun boerderij. 

Quote Anouk van Doorn, Product owner Boerschappen

“Met een diverse club aan partijen, waaronder Unlock, hebben we onze digitale ambities waar kunnen maken. Het was een uitdaging om met zoveel verschillende partijen een succesvolle samenwerking neer te zetten, maar wat hebben we geknald samen! Mede doordat ik elke week wel een dag bij Unlock op kantoor zat - waar ik me echt onderdeel van het team voelde - verliep de samenwerking soepel en efficiënt. Ik ben heel erg trots op onze samenwerking en nog trotser op het fantastische resultaat. Ik kan niet wachten om verder te werken met deze kanjers aan de groei van Boerschappen.”

Een toekomstbestendig voedselsysteem

Boerschappen wil echt impact maken en de food industrie veranderen. Daarom blijft doorontwikkeling cruciaal. Maar ook onderscheidend vermogen is belangrijk. De foodretail kent stevige concurrentie en ook supermarkten investeren steeds meer in de kwaliteit van producten, versconcepten en foodservice. 

Gelukkig heeft Boerschappen ook voor de toekomst genoeg op het menu staan. En met Unlock en andere partners vanuit Handpicked agencies een partnership gesloten voor een jaar. Op deze manier werken we efficiënt samen aan verdere verbeteringen. Zo is de app inmiddels ook voor gebruik op de iPad geoptimaliseerd. En zijn er al volop ideeën om de klantbeleving van Boerschappers verder te verbeteren. In een app waar ze niet langer meer zonder kunnen. Maar vooral: niet meer zonder willen!

Samen je doelgroep blij maken?

Neem contact op.


  • Breda - Reduitlaan 29, 4814 DC
  • Eindhoven - Torenallee 3, 5617 BA
  • Rotterdam - Hofplein 19, 3032 AC