28 november 2025
Swipe into positieve impact: Boerschappen

Van boer naar bord in één app
Boerschappen had een sterke missie: binnen twaalf uur gezond, lokaal en vers eten van de boer naar de consument brengen. Maar hun digitale landschap kon de groei niet meer aan. Processen hingen aan elkaar van losse systemen en de schaalbaarheid die nodig was om hun maatschappelijke missie waar te maken, ontbrak.
Samen ontwikkelden we een toekomstbestendig digitaal ecosysteem met één centraal uitgangspunt: maak duurzaam eten voor iedereen eenvoudiger. De keuze voor een mobile-only platform maakte het mogelijk om de volledige en behoorlijk complexe voedselketen terug te brengen tot één overzichtelijke, gebruiksvriendelijke app.
In die app kan de gebruiker alles regelen: boxen bestellen, wisselen of pauzeren, recepten bekijken en meer te weten komen over de herkomst van hun eten. Aan de voorkant voelt het simpel en toegankelijk; aan de achterkant beweegt een hele logistieke keten razendsnel mee.
Duurzaam eten binnen handbereik
De Boerschappen app maakt duurzaam consumeren makkelijker dan ooit. Vanuit je bank lokaal eten bestellen, zonder omwegen via groothandels of supermarkten: dat is niet alleen gemak, maar ook pure bewustwording. De app brengt consumenten dichter bij de bron. Je weet dat je eet wat écht van het land komt en dat je lokale boeren ondersteunt met een eerlijke prijs voor hun oogst.
En misschien wel het belangrijkste: de app helpt enorm in de strijd tegen voedselverspilling. Producten die door supermarkten worden afgekeurd vanwege hun vorm, terwijl ze perfect eetbaar zijn, krijgen via Boerschappen wél een plek op tafel. Dat maakt iedere bestelling een kleine, positieve bijdrage aan een duurzamer voedselsysteem.

Een digitale basis met ruimte voor groei
Voor Boerschappen zelf maakte het nieuwe platform één ding mogelijk: duurzaam groeien. Waar hun infrastructuur eerst niet berekend was op de groeiende vraag, hebben ze nu een solide en schaalbare digitale basis. Dat maakt verdere groei mogelijk, maar vooral: het helpt hen om hun maatschappelijke missie waar te blijven maken.
De digitale transformatie werd een katalysator voor continuïteit, efficiëntie en toekomstbestendigheid. Precies wat nodig is om impact te vergroten.
Bijdragen aan wat ertoe doet
Voor ons als agency is dit het type project dat raakt aan onze kernwaarden. Nog vóór onze B-Corp certificering werkten we al aan projecten die mensen en maatschappij verder helpen en Boerschappen is daar een perfect voorbeeld van.
Het is bijzonder om met technologie direct bij te dragen aan minder voedselverspilling, meer lokaal ondernemerschap en gezonder eten op tafel. Het maakt het werk betekenisvol, en het motiveert teams doordat ze zien dat wat ze maken écht een verschil maakt.
Wanneer technologie echt iets in beweging zet
Boerschappen laat zien hoe digitale innovatie, gebruiksgemak en maatschappelijke waarde kunnen samenvallen. En hoe de juiste technische keuzes een positieve verandering kunnen versnellen.Daar doen we het voor.






