Ga direct naar inhoud

22 maart 2023

Plein shopping app: klaar voor gebruik!

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de Plein shopping app en nu is het zover. De native app is voor iedereen te downloaden, zowel voor iOS als voor Android. En dat is goed nieuws voor iedereen die snel en eenvoudig verzorgingsproducten wil bestellen. De Plein-app biedt namelijk bijzonder veel gemak. Zeker voor klanten die de app vaker gebruiken, zijn er verschillende voordelen. Bovendien gaan zij in de toekomst profiteren van persoonlijke aanbiedingen en relevante acties. En wordt er een loyaliteitsprogramma aan de app toegevoegd.
Vrouw op bank met plein app

Meer bestelgemak en optimale klantbeleving

Plein.nl, de online winkel met verzorgingsproducten (voor het hele gezin, huis en huisdier) groeit. Inmiddels is Plein.nl één van de grootste e-tailers binnen de persoonlijke verzorgingsbranche. Met meer dan 25.000 artikelen op voorraad heeft de Plein webshop een compleet en voordelig assortiment A-merken en niche merken verzorgingsproducten.

Maar Plein blijft ambitieus. Bijvoorbeeld door de toevoeging van nieuwe categorieën, zoals vorig jaar ‘speelgoed’ en onlangs ‘tuin’, breidt Plein.nl steeds verder uit. Een app kon niet langer ontbreken, om klanten nog meer service en gemak te bieden en de klantbeleving te optimaliseren. Het is namelijk precies wat klanten tegenwoordig willen: gemak. Met de Plein shopping app worden klanten persoonlijker bediend en is het bestellen van verzorgingsproducten sneller en makkelijker dan ooit.

Extra voordelen voor loyale klanten

Terugkerende klanten ervaren het meeste gebruiksgemak in de app. Zo zijn eerder gekochte producten makkelijk en snel opnieuw te bestellen. En kunnen favoriete producten in één overzicht worden opgeslagen. Ook profiteren klanten nu ter promotie tijdelijk van gratis bezorging.

Personalisatie: aansluiten op klantbehoeften

Later dit jaar gaat Plein met de app meer inzetten op personalisatie. Bijvoorbeeld met persoonlijke aanbiedingen en pushberichten voor relevante acties. Daarnaast wordt er een loyaliteitsprogramma geïntroduceerd, waar vaste klanten van kunnen profiteren. Meer persoonlijke service en meer gemak, is dus waar we de app steeds verder op doorontwikkelen. En met succes! Want in de feedback van gebruikers en in het aantal herhaalaankopen is terug te zien dat dit door klanten gewaardeerd wordt. 

Unlock werkt voor een langere periode samen met Plein om de app verder te optimaliseren en de focus op personalisatie te realiseren. We werken samen aan de doelstellingen voor de aankomende jaren, om klanten nog blijer te maken en meer omzet (per klant) te genereren uit de app.

Voorproefje vaste klanten: softe lancering

Een geselecteerde groep gebruikers (loyale klanten) kreeg als eerste toegang tot de Plein app. Op deze manier kon waardevolle feedback verzameld en verwerkt worden, voordat de geoptimaliseerde versie voor het grote publiek toegankelijk werd. En zo blijven we werken aan de app. Op basis van klantfeedback voeren we continu verbeteringen door. 

“De reacties van onze klanten over de app zijn lovend, met name over het gemak in gebruik. We zien dat klanten al vaak en steeds meer bestellen via onze app. Een mooie stap voor ons in de verbetering van de klantbeleving.”

Janneke Bongartz, Marketing Manager bij Plein.nl.

Meer weten of de Plein app zelf uitproberen?

Wil je meer weten over de Plein app of het ontwikkelingsproces, lees dan de Plein case. De app zelf ervaren? Download dan de Plein app in de App store of in Google Play store.

Je doelgroep blij maken met een app?

Laten we een kop koffie drinken.

Kim Cremer

  • Breda - Reduitlaan 29, 4814 DC
  • Eindhoven - Torenallee 3, 5617 BA
  • Rotterdam - Hofplein 19, 3032 AC