Gebruik data in je voordeel
De hele dag door laat je online overal stukjes informatie achter. En dat doen jouw klanten ook. Van hun bezoek op jouw website, tot de likes die ze geven op Instagram, tot de data die ze verzamelen met al hun gadgets. IoB verzamelt, combineert en verwerkt die informatie over het gedrag van je klanten met data uit bestaande technologieën, zoals locatiegegevens, gezichtsherkenning en social media. De combinatie van deze informatie leidt tot interessante inzichten die je in de toekomst kunt gebruiken om bijvoorbeeld wringende onderdelen van bedrijfsprocessen op te sporen en aan te pakken om uiteindelijk ook gedrag van je medewerkers of klanten te beïnvloeden. Organisaties met bedrijfsvoertuigen analyseren bijvoorbeeld hoe je een auto bestuurt, hoe je bochten neemt en hoe je remt. Deze data gecombineerd met Artificial Intelligence (AI) kan vervolgens gebruikt worden om het rijgedrag, gebruikte routes en veiligheid van je medewerkers te optimaliseren. Dat zorgt voor meer efficiëntie, minder risico en veiliger weggebruik. Uiteindelijk zullen daardoor verzekeringspremies dalen en maken organisaties minder kosten.